آیا می توانم دریک هفته 5 پوند (2.27کیلوگرم)از وزنم را بکاهم؟

 جواب: کاهش 5 پوند درهفته یک هدف غیر واقعی و سخت است و برای سلامتی بسیار مضر است. شما نمی توانید این مقدار وزن را در یک هفته بدون تأثیرات مضر آن بر سلامت خود از دست بدهید. به عنوان یک قانون هدف واقع گرایانه وصحیح برای کاهش وزن 1 تا 2 پوند درهفته است. کاهش وزن وحفظ وزن برای مدت طولانی یک هدف  دراز مدت و یک تعهد سخت است. کاهش 1 تا 2 پوند درهفته نیاز به کاهش 500 تا 1000 کالری از رژیم غذایی روزانه دارد که البته  باید  با انجام فعالیت فیزیکی منظم همراه باشد.

برای کاهش وزن نیازی به رفتن به ورزشگاه نخواهید داشت، پیاده روی یک ورزش بسیار مناسب برای  افزایش فعالیت فیزیکی  و کاهش به وزن است. چندین هفته پیاده  روی به مدت  30 دقیقه در روز حداقل بمدت 5 روز در هفته می تواند به شما کمک کند. در ابتدا ممکن است انجام 30 دقیقه ی متوالی پیاده روی برای شما آسان نباشد اما بتدریج به این مقدار ورزش عادت کرده و می توانید آنرا به 45 دقیقه تا یکساعت در روز و پنج روز درهفته  افزایش دهید.

اولویت افزایش فعالیت فیزیکی انجام ورزش ایروبیک است برای مثال پیاده روی ، دوچرخه ی ثابت یا شنا. درحالیکه تمرینات  قدرتی  (کار با وزنه ) دارای فواید دیگری است اما تأثیری در کاهش وزن ندارد. از جمله ی فواید  متعدد  ورزش های  استقامتی می توان به: افزایش حجم ماهیچه ها و در نتیجه مصرف بیشتر انرژی روزانه است اشاره کرد البته  این موضوع بوسیله ی تحقیقات تایید نشده است. قبل از شروع هر برنامه ی جدید ورزشی حتماً باید با پزشک  دیابت  خود مشورت کنید بخصوص اگر از داروهای دیابت استفاده می کنید.

منبع: www.everydayhealth.com